www.nody-love2008
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات نودى ترحب بكم

الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخولأحدث الصور

موضوع من الواقع وعايز اعرف ردكم بصراحه

كاتب الموضوعرسالة
bebo

bebo

موضوع من الواقع وعايز اعرف ردكم بصراحه Empty
مُساهمةموضوع: موضوع من الواقع وعايز اعرف ردكم بصراحه   موضوع من الواقع وعايز اعرف ردكم بصراحه I_icon_minitimeالسبت سبتمبر 06, 2008 12:28 am

بكل الحب هانتكلم فى الحب وبكل الرومانسيه هانتكلم من القلب
انا هاحكى قصه حقيقيه يعنى لشخص قريب ليا وعايز ردكم بصراحه
اولا هانعتبر اصحاب القصه او ابطالها على اسم المسلسل التركى نور ومهند
مهند ده كان فى طفولته مرفه جدا زكان من الاخر عايش ملك
ومع صغر سنه الا انه كان هناك قصه حب منذ طفولته مع انسانه قريبه ليه
يعنى ممكن نتقول ان هى قريبته وهى كمان حبته ومع مرور كام سنه بدأ كل واحد يحلم باليوم اللى هايجمعهم سوا مع بعض فى بيت واحد زى مابنقول بالمصرى
وفجأه مهند حياته ادمرت لوفاه والديه وبقى لوحده فى الحياه مش عارف هو صاحى ولا نايم ولا ايه
المهم انو البيت اللى كان عايش فيه خلاص سابو عشان الواصى عليه قرر انو يعيش فى مكان تانى مش لوحده
وراح مهند غصب عنو وحاول يتعايش مع الحياه ويفوق من اللى فيه وقال فى نفسه انا لو سبت نفسى كده انا الموت اهون عليا وفعلا حاول يموت نفسه استغفر الله بس رجع لعقله وقال لا انا هاكمل المشوار لوحدى واللى كاتبو ربنا هواللى هايكون وقعد فى المكان الجديد شهر اتنين تلاته ............الخ بس منفعش لانو اتعرض للمعامله السيئه بردو من اقرب الناس ليه وقرر يرجع البيت ويعيش لوحده اهون عليه من المكان اللى هو فيه وكل ده ومحدش يعرف عنو حاجه وكان مش عايز يعرف حد باللى هو فيه ولا يشيل حد همه ومرت الايام وسنه واتنين .............الخ لغايه مابدأت الحياه ترجع تانى
فقرر العوده للناس اللى بتحبه واكيد قالقانيين عليه وفعلا راح مهند وحكالهم وكانو فرحانيين بيه لانو رجع وسطهم وهو كمان حس بكده وقعد مهاهم كام يوم وفجأه حس انهم مش عايزينو يطول او بمعنى اصح انو ميكنش ضيف تقيل فقرر العوده بس محتار ياترى هو غلط ولا هى دى الحياه كده ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وكانت نور موجوده
بس نور اتغيرت كتير عن الاول واخر اخبارها انها حبت واحد وارتبطت بيه بس النصيب فرقهم
طب هنا السؤال فين حبها لمهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خلاص نسيته ومفكرتش فيه هو ايه اللى حصلو؟؟؟؟؟؟؟؟؟ على راى المثل المصرى اللى يبيع مرة يبيع الف مرة ما عليناااااااااااااااااااااااااااااا

خلاص كده مهند ونور اتجمعوا تانى والحمد لله وقعدو يتكلمو بالساعات ويحكو لبعض عن اللى حصلهم فى السنين اللى فاتت بس محدش وضح للتانى اذا كان لسه فى حب بينهم ولا لا كل واحد فضل يحتفظ بيه فى السر
مهند انا عارف كان بيفكر فى ايه لكن نور الله اعلم ...؟؟؟
بس نور لمحت فى بعض الكلام ان هى محتاجه حد جمبها وهو كمان فى اشد الاحتياج لحد جنبه بس من اللى شافو فى الحياه كان خايف يقرب منها عشان هى اتغيرت وهو مش حاسس ان هى بتحبه هى عايزة تنسى اللى كانت مرتبطه بيه ودى اكتر حاجه وجعت مهند........؟ وقرر ان هو يستنى لغايه ما يتأكد من حقيقه شعورها ومع مرور الايام بانت كل حاجه نور رجعت تانى لحياتها الجديده اللى بقت فيها من ساعت مهند ما بعد يعنى رجعت ريما لعادتها القديمه وبقت بتتعامل معاه بطريقه غريبه اول مرة يشوف الطريقه دى منها ومن هنا اتأكد انها فعلا مش عايزاه هى عايزة اى حد وخلاص
يبقى ازاى مهند اول حب ف حياتها وتنساه بالسرعه دى وتحب واحد تانى
ولما يرجع مهند ليها تعمل معاه كده.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يبقى دى انسانه ولا ايه ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وعايز اعرف كمان ردكم على كل سؤال انا كتبته بس بصراحه

ومعلش لو كنت وجعت دمغاكم اصل الموضوع ده مهم اوى اوى عندى مستنى الرد

موضوع من الواقع وعايز اعرف ردكم بصراحه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-